اصطلاحات سئو

اصطلاحات سئو

اصطلاحات سئو

در این پست اصطلاحاتی که در مباحث سئو در جهان به کار می رود آورده شده است و به صورت مختصر به شرح آن پرداخت شده است.این اصطلاحات کاملا پایه و مفهومی و ابتدایی توضیح داده شده اند.ممکن است هر کدام از اینها دنیایی در دل خود باز کنند.اگر تازه در حال یادگیری مباحث سئو هستید، حتما این اصطلاحات را به طور کامل مطالعه نمایید.

SEO:

Search Engine Optimization

بهینه سازی برای موتور های جستجو

HEO:

Human Experience Optimization

بهینه سازی و آسان سازی رابط کاربری و طراحی ظاهری، برای کاربر

SEM:

Search Engine Marketing

بازاریابی از طریق موتورهای جستجو.استفاده از موتورهای جستجو برای کسب بازار و مشتری.SEO و تبلیغات کلیکی گوگل نمونه ای از انهاست.

SMO:

Social Media Optimization

بهینه سازی سایت به واسطه رسانه ها و شبکه های اجتماعی

SMM:

Social Media Marketing

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

PPC:

Pay Per Click – پرداخت به ازای کلیک. نوعی تبلیغات است که به ازای کلیکی که روی تبلیغ می شود، هزینه دریافت می شود.بر خلاف سایر تبلیغاتی که هزینه انها مبتنی بر زمان است.

SERP:

Search Engine Result Page

صفحه ای از موتور جستجو که نتایج جستجو شده در آن لیست شده است.

UI:

User Interface – به معنای ظاهر و شکل دیداری وب سایت یا Application هست.

UX:

User Experience – به معنی راحت سازی و ایجاد رضایت کاربر در کار کردن با سایت با توجه به تجربه کاربر.UX با عکس العمل و رفتار کاربر سر و کار دارد.اما UI صرفا ظاهر وب سایت یا Application هست و عکس العمل و تجربه کاربر در آن دخیل نیست.

Keyword:

کلمه کلیدی – کلمه کلیدی مد نظر که لزوما یک کلمه نیست.یک عبارت هم معمولات کلمه کلیدی نامیده می شود.برای مثال شخصی قصد دارد با کلمه کلیدی x سایتش به صفحه اول راه پیدا کند.

On Page SEO:

بهینه سازی ساختاری و داخلی یک وب سایت برای موتور جستجو . هر کاری برای بهینه سازی موتور جستجو که در داخل سایت انجام می شود.

Off Page SEO:

بهینه سازی خارجی و reputation یک وب سایت برای موتور های جستجو.هر کار بهینه سازی که خارج از سایت انجام می شود.مانند شبکه های اجتماعی و link building

Responsive Design:

طراحی واکنش گرا – سایتی که طراحی آن به گونه ای است که با کوچک و بزرگ کردن پنجره مرورگر و نمایش در ابعاد و صفحه نمایش های مختلف و دستگاه های مختلف مثل تبلت و موبایل تغییر می کند و از نظر ظاهری یا همه دستگاه ها سازگار است که در این حالت به آن Full Responsive گفته می شود.تعریف واکنش گرا بودن وب سایت، اغلب در میان طراحان UI UX دارای اختلاف نظر های ریز و درشت زیادی است.

امروزه سازگاری وب سایت با مرورگر های موبایل، یکی از فاکتور های سئو در گوگل محسوب می شود.

Backlink:

هر لینکی که به ازای هر صفحه مبدا که به وب سایت داده شده است، یک بک لینک محسوب می شود.

Reffering Domain:

هر لینکی که به ازای هر دامنه به به وب سایت داده شده است یک ref domain محسوب می شود.

OBL:

Out Bound Link

تعداد و میزان لینک های خروجی یک صفحه یا یک سایت به دامنه های دیگر.

Internal Links:

لینک های داخلی یک وب سایت که صفحات دیگر همان سایت داده شده است.

Outbound Links:

لینک خروجی یک صفحه یا یک وب سایت

Anchor Text:

عنوان هر لینک نامیده می شود.همان کلمه یا عبارت لینک که توسط کاربر قابل مشاهده و کلیک است.

Meta Tag:

تگ هایی هستند که در صفحات وب سایت قرار می گیرند و توسط کاربر قابل مشاهده نیستند.این تگ ها فقط خاصیت سئو ندارند و کاربردهای گوناگونی دارند.

Heading Tag:

تگ ها عنوان داخل محتوا . این تگ ها ۶ عدد هستند : h1 , h2 , h3 , h4 , h5 , h6

تگ h1 مهمترین آنهاست و h6 کم اهمیت ترین.با این تگ ها تا حدود کمی در شرایط مختلف، می توان به موتور جستجو فهماند که هر قسمت صفحه چقدر اهمیت دارد.

Link Building:

به فرایند لینک سازی گفته می شود که زیر مجموعه ای بهینه سازی خارجی (Off Page SEO) می باشد.

Content Marketing:

به فرایند بازاریابی از طریق محتوا گفته می شود.فنونی که از طریق محتوا بتوان جلب بازدید و مشتری کرد.

Wiki:

سایت های ویکی، سایت های دانشنامه و راهنما هستند که محتوای آنها اغلب توسط کاربران تکمیل می شود.ویکی پدیا اولین سایت (یا جزء اولین های) سایت های ویکی است.به جز ویکی پدیا سایت های ویکی معتبر زیادی وجود دارد.هر سایتی که ماهیت آموزشی، مرجع و راهنما داشته باشید صرف نظر از اینکه چه کسانی آن را مدیریت می کنند، سایت ویکی نامیده می شود.

Web 2:

سایت های وب ۲ سایت هایی هستند که نقش اصلی تولید و مدیریت محتوای آن را کاربران آن بر عهده دارند (نه مدیر یا صاحبان آنها) . برای مثال سایت های ویکی مثل ویکی پدیا، تالار های گفتگو، سایت هایی که در آنها توسط کاربران مقاله ثبت می شود، سیستم های وبلاگ دهی، سایت های نیازمندی ، شبکه های اجتماعی و … همگی سایت های وب ۲ هستند.

HTML:

مخفف Hyper Text Markup Language به معنی زبان نشانه گذاری ابر متن می باشد.ابر متن همان محتوایی است که به زبان ساده بیشتر از یک متن است!ابر متن همانی است که اکنون در حال مطالعه آن هستید و مرورگرها آنها را به شما نشان می دهند(منو،فیلم،عکس،صدا،متن،فاصله،حاشیه،خط،رنگ و …) .برای اطلاعات بیشتر به آموزش پایه HTMLمراجعه نمایید.

HTTP:

مخفف Hypertext Transfer Protocol می باشد و به معنی قرارداد انتقال ابر متن (الگوی استاندارد انتقال داده هایی که روی مرورگر ها نمایش داده می شود) می باشد. این قرارداد (Protocol) الگویی استاندارد است برای انتقال داده های HTML .

HTTPS:

مخفف HTTP Secure می باشد.همان HTTP است اما به صورت رمز شده و ایمن شده.HTTPS یک قرارداد ارتباطی و انتقال داده می باشد و دارای استاندارد امنیتی SSL هستند.محتوایی که در بستر این قرارداد منتقل می شود، قابل شناسایی و هک نیست.زیرا اطلاعات به صورت رمز شده منتقل می شوند.فراموش نکنید صرفا به خاطر SSL ، یک وب سایت، کاملا امن و قوی در برابر Hack شدن نمی شود.امروزه دارا بودن گواهی SSL ، یکی از فاکتور های سئو محسوب می شود.

FTP:

مخفف File Transfer Protocol است و به معنی قرارداد انتقال فایل می باشد.انتقال فایل با FTP که توسط نرم افزار های مختلفی مثل Cute FTP یا FileZila امکان پذیر است، موجب تسهیل و افزایش سرعت کار با فایل های موجود روی سرور وب سایت شما می شود.

Server Side:

سمت سرور عبارتی است که در میان برنامه نویسان و طراحان سایت به شدت مورد استفاده قرار می گیرد.کلیه اطلاعاتی که در ارتباط با سرور رد و بدل می شود، فرایند های سمت سرور تلقی می گردد.برای مثال، برای دستیابی به محتوای سایت شما، یک درخواست به بانک اطلاعات سرور داده می شود، و اطلاعات از سمت سرور روی مرورگر شما منتقل می شود.این عمل ، یک عمل سمت سرور است.

Client Side:

سمت مشتری، نیز به شدت مورد استفاده قرار می گیرد.درخواست هایی روی سیستم کاربر(مشتری یا client) انجام می شوند، عملیات سمت مشتری نامیده می شوند.برای مثال، تغییر نشانگر موس کاربر، روی مرورگر انجام می شود و ارتباطی به سرور ندارد.تغییر عکس های اسلایدر تصاویر که روی صفحه نخست بسیاری از سایت هاست، یک عمل سمت مشتری است.زیرا عکس ها روی سیستم و مرورگر شما نشسته اند و حالا با کلیک شما یا به صورت خودکار جابجا می شوند.لذا یک عملیات سمت مشتری در حال انجام است.از آنجا که عملیات های سمت مشتری در حال انجام هستند و اطلاعات قبلا بارگذاری شده است، کارها خیلی سریع و بدون تاخیر و بدون هیچ درخواستی سمت سرور(رفت و برگشت یا postback) انجام می شود.کارهای مبتنی بر سئو نیز، نباید از سمت مشتری انجام شود.

Javascript:

جاوا اسکریپت یک زبان سمت مشتری (client side) می باشد و دارای خاصیت های خیلی مفیدی برای در سطح وب می باشد.بهترین و محبوب ترین و سازگار ترین و امن ترین زبان اسکریپت سمت مشتری جاوااسکریپت می باشد.شما به کمک جاوااسکریپت می توانید، وب سایت خود را واکنش گرا و سازگار با تبلت ها و موبایل ها به نمایش بگذارید.جاوااسکیپت هیچ ربطی به Java ندارد.جاوا زبان برنامه نویسی سمت سرور است که به دلایلی بیشتر روی سایت هایی که نیاز به امنیت بالا دارند(مثل بانک ها یا مراکز نظامی) استفاده می شود. یکی کردن java و javascript اشتباه رایجی است که اغلب افرادی که آشنایی با زبان های برنامه نویسی ندارند به آن مرتکب می شوند.

AJAX:

مخفف asynchronous JavaScript and XML می باشد.توسط این فناوری ، به کمک جاوااسکریپت و xml ، صفحات بدون post back کامل (بدون رفت و برگشت صفحه) بازگذاری می شوند.برای مثال، وقتی روی کلید ثبت نظر کلیک می کنید، یک علامت چرخان (loaading) نمایش داده می شود، و بدون اینکه صفحه تغییر کند و کوچکترین تکانی بخورد، تنها یک کادر ظاهر می شود و پیام “نظر شما ثبت شد” نمایش داده می شود.در حالت عادی، هر گونه ارسالی سمت سرور(request) منجر به postback کامل (رفت و برگشت و سفید شدن صفحه و بازگشت صفحه) می شود که با استفاده از Ajax ، فقط قسمتی که مورد نیاز است، در صفحه تغییر می کند و کل صفحه، تغییر نمی کند.

CSS:

مخفف cascade style sheet به معنی برگه های تغییر ظاهری آبشاری می باشد.CSSبه زبان ساده همان مشخصات و دستور هایی در کدهاست، که بتوانید رنگ و اندازه و ابعاد و حالت نمایش اجزا صفحات وب خود را تغییر دهید.

Title:

عنوان هر صفحه از سایت که برای موتور جستجو قابل خواندن است و برای کاربر فقط در تب یا عنوان پنجره مرورگر نمایان می شود.مهمترین بخش مربوط به On Page SEO

Meta Description:

این متاتگ یکی از مهمترین متا تگ هاست.متنی کوتاه که در نتایج جستجو نشان داده می شود که امروزه از اهمیت آن به شدت کاسته شده است و لزوما متنی نیست که در نتایج جستجو نشان داده شود.

Meta keyword:

این متاتگ مدتهاست بسیار بی اهمیت است که در آن کلمات کلیدی که با کاما جدا شده اند درج می شود.

نسبت کد به متن

نسبت کد html یک صفحه به متن و محتوا.برای مثال صفحه ای که ۱۰۰ کاراکتر کد html دارد و ۳۰۰ کاراکتر متن و محتوا دارد، نسبت کد به متن آن یک به سه است.

نسبت کلمات کلیدی به متن – Keyword Density

میزان تکرار کلمات کلیدی در متن نسبت به کل متن نامیده می شود.

Keyword Stuffing:

تکرار کلمات کلیدی در یک متن به شکلی مصنوعی نامیده می شود.

Over Optimization:

بهینه سازی بیش از حد یک سایت.هر گونه کاری که منجر به مصنوعی شدن سئو و بهینه سازی و دستکاری زیاد شود.

Creawler – Robot – Spider:

خزنده ها و ربات ها.در دنیای وب خزنده و ربات کاربردهای مختلفی دارند.در سئو، کار انها خزیدن در صفحات وب سایت هاست تا اطلاعات جمع اوری کنند و به موتور جستجو تحویل دهند.

Follow Links:

لینک های معمولی هستند.این لینک ها اعتبار را منتقل می کنند.اگر سایت الف به سایت ب لینک دهد اعتبار سایت الف به سایت ب منتقل می شود.انتقال اعتبار به این سادگی ها هم نیست که در مباحث پیشرفته مفصل به آن پرداخت شده است.

NoFollow links:

لینک هایی هستند که داخل آنها با rel=”nofollow” نشانه گذاری شده است.به معنی این است که سایت یا صفه مقصد، مورد تایید کامل نیست (این معنی عدم تایید و امتیاز منفی نمی باشد).

Sitemap:

نقشه سایت است که حاوی لینک های داخلی (آدرس صفحات) یک وب سایت است که به موتور جستجوی گوگل و بینگ داده می شود تا گوگل صفحات سایت را زودتر ایندکس کند.

Google WebMaster Tools – GWT یا Google Search Console:

گوگل وب مستر تولز یا گوگل سرچ کنسول – ابزار مدیران سایت برای بهینه سازی و تحلیل و بررسی روند آن در گوگل

Google Analytics:

ابزاری است که اطلاعات آماری دقیق به مدیر سایت درباره بازدید صفحات با جزئیات خیلی زیاد نشان می دهد.

Impression:

میزان دیده شدن می باشد که در دنیای تبلیغات و اینترنت به کار می رود.در گوگل وب مستر تولز نیز، به معنی دیده شدن در صفحات نتایج (SERP) است.

Click Throw Rate)CTR):

نسبت کلیک به مشاهده و رتبه است.برای مثال اگر سایتی با کلمه کلیدی x در رتبه ۳ باشد و روزانه آن کلمه کلیدی ۱۰ بار جستجو شود، و روی آن سایت، ۴ بار کلیک شود، میزان CTR برابر با ۴۰ درصد می باشد.

Hit:

وقتی یک خزنده وارد صفحه می شود به ازای هر لینک و تصویری که مرجع آنها آدرس دیگری است، یک hit تلقی می شود.صفحه ای که دو عکس دارد و ۳ لینک، ۲ hit آن مربوط به آن دو عکس است(زیرا خزنده وارد صفحه دیگری می شود که فقط عکس است) و ۳ hit برای لینک های مقصد است که آدرس متفاوتی دارند و یک hit هم به دلیل ورود خزنده به صفحه محسوب می شود.

Visitor:

بازدید کننده منحصر به فرد یک سایت.اگر یک نفر با یک IP 20 بار از سایتی بازدید کند ، او تنها یک بازدید کننده محسوب می شود.

Visit:

بازدید صفحه.صرف نظر از منحصر به فرد بودن بازدید کنندگان؛ هر بازدیدی از صفحات یک visit محسوب می شود.

Alexa Rank:

رتبه ای است که سایت الکسا به سایت های دنیا به صورت جهانی و کشوری می دهد و هر چه پایین تر باشد نشان پربازدید بودن سایت است.(راه های تقلبی برای کاهش رتبه وجود دارد).

Bounce Rate:

میزان دفع بازدید کننده از یک سایت است که هر چقدر بیشتر باشد بدتر است.اگر ۷۰ درصد باشد نشان از این است که ۷۰ درصد بازدیدکنندگان بلافاصله سایت را می بندند.

Google Page Rank:

یک عدد از صفر تا ده است که گوگل به سایت ها می دهد.هر چه این عدد بیشتر باشد نشان از قدرت بیشتر سایت است.بعد از سال ۲۰۱۲ و تغییرات گوگل، این رتبه بسیار کمرنگ و کم اهمیت تر شده است و خیلی دیر به دیر به روز می شود.

Google Trend:

میزان پیک جستجوی عبارت ها را در قالب نمودار به صورت نسبی (پیک) نشان می دهد.

Google Keyword Planner:

ابزار اولیه برای خرید کلمه کلیدی جهت نمایش در قسمت تبلیغات گوگل است و در عین حال ابزاری است که دقیقا نشان می دهد هر کلمه یا عبارت چند بار در ماه و سال جستجو می شود.

Cache:

کلا cache به معنی انبار ذخیره چند نوع است و در کل باعث افزایش سرعت می شوند.cache داده ذخیره شده ای است که باعث می شود اطلاعات مجددا از منبع، فراخوانی نشوند.خاصیت خوب آنها این است که به سرعت بارگذاری کمک می کنند.بدی آنها این است که آفلاین هستند.یعنی ممکن است در منبع اصلی اطلاعات تغییر کرده باشد، اما چون cache شده است شما اطلاعات به روز شده را نبینید..یک نوع روی سیستم کاربر است که در تنظیمات مرورگر می توان آنها را پاک کرد.

در سئو، cache در شخصی سازی نتایج موتور جستجو موثر است.

Personalized SERP:

موتور های جستجو به خصوص گوگل، نتایج را شخصی سازی می کنند.برای مثال شما چندین بار از سایتی بازدید کرده اید و در تاریخچه و cache مرورگر شما اطلاعاتی از آن سایت ذخیره شده است.گوگل متوجه می شود شما به ان سایت علاقه دارید.لذا ممکن است آن سایت را در صدر نتایج خود با عبارتی مرتبط برای شما نشان دهد.اگر از سیستم دیگری جستجو کنید نتایج تغییر می کند.login بودن شما در گوگل نیز در این موضوع تاثیر گذار است.همچنین ip کشور جستجو کننده.اگر فیلتر شکن روشن کنید نتایج متفاوتی خواهید دید.چون ip کشور جستجو کننده تغییر کرده است.

کلاه سفید( White Hat):

کلاه سفید، در هر حوزه ای به معنی سالم و پاک عمل کردن تلقی می شود.در سئو به کلیه روش هایی که کاملا مطابق با قوانین موتورهای جستجوست (گوگل) و قصد دور زدن و فریب آنها نیست و هیچ گونه فرایند اسپم انجام نمی شود، کلاه سفید می گویند.کلاه سفید در حقیقت به این معنی است که هر چیزی گوگل گفت بگویید چشم (مقاله پرستش گوگل)

کلاه سیاه ( Black Hat):

کلاه سیاه در هر حوزه ای به معنی بد و ناپاک و مخرب و گاها آشکارا (تابلو) عمل کردن تلقی می شود.در سئو به کلیه روش های غیر معمول و اسپم جهت دور زدن موتور جستجو و فریب آن و حرکت بر خلاف توصیه های موتور جستجو، کلاه سیاه گفته می شود.در حقیقت می توان نام آن را شیطتنت و لجبازی با گوگل نامید.

Spam:

به معنی کرم و مزاحم می باشد.در سئو به هر چیزی که ایجاد مزاحمت کند گفته می شود.برای مثال یک محتوای کپی و سرشار از کلمات کلیدی که برای کاربر مفید نیست یک محتوای اسپم تلقی می شود.لینک از سایتی بی اعتبار که خود در قعر چاه است و در همه صفحات آن تکرار شده است یک لینک اسپم است.ایجاد کامنت تشکر، صرفا جهت ایجاد لینک، یک عمل اسپم محسوب می شود.نتیجه ای که در نتایج موتور جستجو ظاهر می شود اما ربطی به عبارت جستجو شده ندارد یک صفحه اسپم تلقی می شود.

هر گونه کار اسپم توسط spammer به منظور کسب سود و بهره مانند دور زدن موتر جستجو و اهداف دیگر انجام می شود و معمولات در روش های کلاه سیاه کاربرد دارد.

الگوریتم:

گوگل و موتورهای جستجو برای رتبه بندی صفحات در نتایجشان، از یک سری فاکتور ها و دستور العمل ها و روش ها پیروی می کنند که الگوریتم نامیده می شود.

Query:

به معنی تقاضا می باشد.در سئو، به معنی عبارت جستجو شده تلقی می گردد.

Traffic:

میران بازدید و شلوغی یک سایت نامیده می شود.سایت پر بازدید سایت پر ترافیک تلقی می شود.

Alt Image:

متن جایگزین عکس ها در صفحات وب می باشد.اطلاعات بیشتر در اینجا.

Authority:

به معنای اعتبار می باشد.هر سایتی دارای مقداری اعتبار است.هر چقدر اعتبار بیشتر باشد، قدرت سئوی آن سایت بیشتر است.اعتبار می تواند کم شود و یا زیاد شود.اعتبار چیزی نیست که با شاخصی بتوان آن را سنجید و به صورت غیر مطلق و نسبی محاسبه می شود.مقدار دقیق آن نزد هر موتور جستجو با توجه به الگوریتم های آن موتور جستجو محفوظ است.

Blog comment backlink:

بک لینک هایی که در کامنت وبلاگ ها و سایت ها وجود دارند و ایجاد می شوند.

Directory Website:

سایت هایی هستند که عملکرد آنها فرست بندی است و سایت های دیگر دنیا را با دسته بندی موضوعی فهرست بندی می کنند.

Redirect:

انتقال از صفحه ای به صفحه دیگر – (هدایت دوباره) .برای مثال وقتی از سایت example.ir به سایت expampl.com منقل شوید، (با کلیک، به صورت خودکار یا …) شما از آدرس اول به آدرس دوم ریدایرکت شده اید.

Redirect Link:

لینک هایی هستند که به صورت غیر مستقیم به سایت های دیگر ارجاع داده می شوند.مثلا آدرس مرجع یک لینک برابر با example.com/x/2 هست و وقتی روی آن کلیک می کنید ابتدا به همین آدرس می رود و سپس به آدرس دیگری منتقل می شود.

Robot.txt:

یک فایل متنی در پوشه هاست (سرور) وب سایت است که در ان مشخص می شود که کدام صفحات را موتور های جستجو بررسی نکنند .یعنی موتور های جستجو نتوانند صفحات را بررسی کنند و در فهرست خود بگنجانند.این فایل کاربرد های دیگری هم دارد که در این مقاله نیاز به معرفی آنها نیست.

۴۰۴ Page:

صفحه ای است که نشان می دهد صفحه درخواستی وجود ندارد.۴۰۴ به معنی یافت نشد می باشد.

Creawl Error:

ربات های موتور های جستجو وقتی نتوانند صفحات را مرور کنند یک ارور تلقی می شود که مربوط به ربات هاست.یعنی ربات ها (خزنده ها) در بررسی یک صفحه یا سایت با خطا و مشکل مواجه شده اند.

Ranking:

همانطور که از نامش پیداست به معنی رتبه بندی می باشد.رنکینگ را به روش های مختلف می توان تعریف کرد.اگر رنکیرتبه ای از پایین آغاز شود (یک بهترین باشد)، رنکینگ بهتری محسوب می شود و برعکس.اگر در بحث رتبه بندی، میزان بازدید سایت را در نظر بگیریم می توان به رتبه بندی سایت الکسا استناد کرد.اگر رتبه بندی در عبارت خاص در صفحه اول گوگل باشد، می توان گفت که سایت x با عبارت y رتبه بهتری دارد.

Reputation and Popularity:

میزان چرخش و محبوبیت یک سایت.هر چقدر یک سایت در سطح اینترنت بیشتر (و البته از سایت های با کیفیت و عناوین مناسب) به صورت طبیعی لینک داشته باشد و نام آن در شبکه های اجتماعی و حتی اذهان عمومی و به صورت دهان به دهان، بیشتر باشد، می توان گفت که آن سایت دارای قدرت، محبوبیت، شهرت و چرخش بیشتری است.

Social Signal:

نشانه های شبکه های اجتماعی همان لایک و اشتراک و کامنت فیس بوک و توییت توییتر و پلاس گوگل پلاس و پین سایت پینترست و سایر شبکه های اجتماعی است.

Social Network:

شبکه اجتماعی – فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس یک شبکه اجتماعی هستند.سایت های زیادی وجود دارد که می توان از انها به عنوان شبکه اجتماعی نام برد.سایت linkedin.com نیز یک شبکه اجتماعی تخصص محور است.نرم افزار های لاین، وایبر، واتس اپ، اینستاگرام و … نیز شبکه اجتماعی مبتنی بر دستگاه های تلفن همراه و تبلت هستند.

Acticle Submission:

ثبت مقاله! این کار به طور طبیعی برای هر سایتی مناسب است که اقدام به ثبت مقاله و انتشار آن در سایت های دیگر کند.یکی از روش های قدیمی سئو محسوب می شود.

Guest Post:

پست میهمان – نوشته ای در یک سایت که توسط کسی غیر از نویسنده و صاحب آن سایت درج شده است.

Paid Link:

لینک های پولی.لینک هایی هستند که شما برای دریافت انها پول پرداخت می کنید.در حقیقت لینک می خرید یا اجاره می کنید.

Forum Link:

لینک هایی که در سایت های انجمن و تالار گفتگو وجود دارد.

Image Link:

لینک هایی که متنی ندارند و داخل آنها تصویر است.تبلیغات بنری لینک های عکس محسوب می شوند.

SandBox:

گوگل سایت های تازه تاسیس و صفر را به زودی در نتایج اولیه خود نشان نمی دهد.سایت های جدید چند ماه در sandbox گوگل هستند.سایت هایی که در sandbox هستند یا دچار مشکلات مربوط به سئو شده اند و یا صفر و تازه تاسیس هستند.

Hidden Text:

متن های مخفی که در صفحه ای وجود داشته باشد.استفاده از متن های مخفی در روش های مخرب و کلاه سیاه کاربرد دارد.

Hidden link:

لینک های مخفی که در صفحه ای وجود داشته باشد، استفاده از لینک های مخفی در روش های کلاه سیاه کاربرد دارد (داشت).

Domain name:

نام دامنه! example.com نام دامنه آن example است و پس وند آن دات کام.

URL:

نشانی اینترنتی – مخفف عبارت uniform resource location می باشد که شکل ساختار یافته یک آدرس اینترنتی می باشد.برای مثال example.com/m/guide یک url است.تمام مثال های زیر یک url هستند.url در بالای مرورگر ها به ازای هر پنجره و tab نمایش داده می شود.

http://example.com/x/y/guide

http://example.com/index.php?id=50&name=mobile

http://example.com/file.html

http://www.example.com/advertise.aspx

http://university.com/portal.jsp

Stop Word:

به کلماتی گفته می شود که در کل اینترنت از آنها بسیار استفاده شده است. کلماتی نظیر: اینجا, کلیک کنید و …

 

علی
علی - ثبت شده در تاریخ 775-09-03

خیلی خوب بود . لطفا مقالات بیشتری در این زمینه در سایت قرار دهید

مدیر
مدیر - ثبت شده در تاریخ 775-08-13

ممنون از شما دوست عزیز انشاله در اسرع وقت مطالب مورد نظر در سایت قرار خواهد گرفت

1wp.ir
1wp.ir - ثبت شده در تاریخ 775-08-12

اصطلاحات کاملی بودن و ای کاش می شد در مورد هر کدومشون در یک پست جداگانه می نوشتید

علی رستگاری
علی رستگاری - ثبت شده در تاریخ 775-08-03

عالی بود.ممنون از سایت خوبتون

ارسال نظر!
https://github.com/igoshev/laravel-captcha